کد خبر:10913
پ
emb

تاریخ دقیق شهادت امام محمد باقر (ع) سال ۹۹ + شمسی ، قمری و میلادی

شهادت امام باقر سال ۹۹ ،  روز شهادت امام باقر در سال ۹۹ شهادت امام محمد باقر (ع) | ۱۱۴ هجری تاریخ دقیق شهادت امام محمد باقر (ع) در سال ۹۹ برابر است با : شمسی: سه شنبه، ۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ میلادی: Tuesday, July 28, 2020 2020-07-28 قمری: الثلاثاء، ٧ ذوالحجه ١۴۴١ ۱۴۴۱/۱۲/۰۷ آن […]

شهادت امام باقر سال ۹۹ ،  روز شهادت امام باقر در سال ۹۹


شهادت امام باقر سال ۹۹ ، شهادت امام محمد باقر در سال ۹۹ ، روز شهادت امام باقر در سال ۹۹ ، تاریخ دقیق شهادت امام باقر در سال ۹۹

شهادت امام محمد باقر (ع) | ۱۱۴ هجری
تاریخ دقیق شهادت امام محمد باقر (ع) در سال ۹۹ برابر است با :

شمسی:
سه شنبه، ۷ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳۹۹/۰۵/۰۷

میلادی:
Tuesday, July 28, 2020 2020-07-28

قمری:
الثلاثاء، ٧ ذوالحجه ١۴۴١ ۱۴۴۱/۱۲/۰۷

آن چه مسلم است این است که امام باقر علیه السلام با طرح مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک، مسموم شده و به شهادت رسید، ولی عامل و چگونگی آن به روشنی مشخص نیست. بعضی می نویسند: ابراهیم بن ولید بن یزید بن عبدالملک (پسر برادر زاده هشام) آن حضرت را مسموم نمود. و بعضی می نویسند: زید بن حسن به دستور هشام، زهر را به زین اسب مالید و اسب را به حضور امام باقر علیه السلام آورد، و اصرار کرد که آن حضرت بر آن سوار گردد، آن حضرت ناگزیر بر آن سوار شد و آن زهر در بدن او اثر کرد، به گونه ای که ران هایش متورم شد و سه روز به سختی در بستر بیماری افتاد و سرانجام به شهادت رسید.

از کف برفت صبر و نماندش دگر قرار دین شد تهی ز مخزن اسرار کردگار

از ضعف بر جبین منیرش عرق نشست ارکان پنجمین امامت زهم شکست

گاهی زبان به ذکر حق و گه شدی به هوش از دل کشیده آه شرربار و شد خموش

شیخ عباس قمی می گوید: که در تاریخ وفات امام باقر علیه السلام اختلاف است و وفات ایشان در روز دوشنبه هفتم ذی الحجه سال صد و چهاردهم به سن پنجاه و هفت سالگی در مدینه مشرفه اتفاق افتاد. وفات ایشان در ایام خلافت هشام بن عبدالملک بود و گفته شده که آن حضرت را ابراهیم بن ولید بن عبدالملک بن مروان به زهر شهید کرده و شاید به امر هشام بوده است.

قبر مقدس آن حضرت به اتفاق همگی در بقیع، پهلوی پدرش امام سجاد علیه السلام و عم بزرگوار خود، امام حسن علیه السلام قرار دارد.

دوران امامت امام محمد باقر علیه السلام از سال ۹۵ هجری -که سال درگذشت امام زین العابدین علیه السلام است- آغاز شد و تا سال ۱۱۴ هجری یعنی مدت ۱۹ سال و چند ماه ادامه داشت.

مطالب مرتبط :
۱ زندگی نامه امام محمد باقر (ع) در سال ۹۹
۲- متن ، پیامک و بنر تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) سال ۹۹
۳- مداحی بمناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) در سال ۹۹

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

وبلاگ سلام

یک وبلاگ در مورد تمامی موضوعات از جمله تکنولوژی ، علمی ، خبری ، مذهبی ، ورزشی و … می باشد.
این وبلاگ تحت نظر سایت خرید سلام به نشانی kharidsalam.ir بوده و صرفا بخش وبلاگ آن به حساب می آید.

فروشگاه اینترنتی خرید سلام:

خرید سلام تلاش دارد تا تمام کالاهای  مجاز بازرگانی را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد. علاوه بر این خرید سلام آماده هرگونه همکاری با تولید کنندگان ، فروشندگان ، واردکنندگان و صادر کنندگان عزیز میباشد.

مشاهده فروشگاه

مسابقات وبلاگ سلام :

در وبلاگ سلام جهت ارتقاء سطح اطلاعات کاربران اقدام به برگزاری مسابقاتی با موضوعات و مناسبت های مختلف به صورت دوره ای می کند  و جوایز ارزنده ای را هم برای برندگان در نظر گرفته است.

شرکت در مسابقه